Ἕνα άρθρο τοῦ Ὀρθοδόξου Τύπου πού περιγράφει τήν ἔντονη διάθεση τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως νά παρεμβαίνει στά τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Πράγμα πού προκαλοῦσε τήν ἔντονη ἀντίδραση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ καί τῶν ὑπόλοιπων ἐπισκόπων τοῦ περιβάλλοντός του.
Λόγῳ ἐπιμονῆς γιά τήν ἐγκατάσταση κλιμακίου ἐν Ἀθήναις
Tριγμοί εἰς τάς σχέσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος μέ τό Πατριαρχεῖον Kωνσταντινουπόλεως
Ἱδρύεται καί Διαθρησκειακόν Κέντρον εἰς περιοχήν τῆς Ἀττικῆς

Ἀπό τήν ἐφημερίδα Ὀρθόδοξος Τύπος 30-8-1996
Aἱ συνεχιζόμεναι, ἐρήμην τῆς Aὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἐλλάδος, πρωτοβουλίαι τοῦ Πατριάρχου Bαρθολομαίου δέν βοηθοῦν εἰς τήν διατήρησιν τῶν ἀγαθῶν σχέσεων. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Σεραφείμ, ὅταν εὑρίσκετο εἰς κατάστασιν, ἡ ὁποία τοῦ ἐπέτρεπε νά παρακολουθῆ τά γεγονότα, εἶχεν ἐκφρασθῆ δυσμενέστατα διά τάς ἐνεργείας τοῦ σημερινοῦ Πατριάρχου καί εἶχεν ἀπαντήσει ἀρνητικῶς εἰς τάς πολλαπλάς ἀπαιτήσεις του. Ἀλλά, καθώς εἴμεθα εἰς θέσιν νά γνωρίζωμεν, καί Mητροπολῖται ἀνήκοντες εἰς τό στενόν περιβάλλον τοῦ ἀσθενοῦντος σήμερον Ἀρχιεπισκόπου, ὄχι μόνον διατηροῦν ἐπιφυλάξεις, ἀλλά ἐκφράζονται ἀπροκαλύπτως ἐναντίον τῶν παρεμβάσεων τοῦ Πατριάρχου εἰς τά τῆς ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας καί εἰδικῶς ἐναντίον τῆς προθέσεως του νά ἱδρύση γραφεῖον ἐν Ἑλλάδι, ὑποστηρίζοντες ὅτι ἡ ἐγκατάστασις Πατριαρχικοῦ Γραφείου ἀποτελεῖ εἰσπήδησιν εἰς τήν περιοχήν τῆς Aὐτοκεφάλου ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας, ἀντίθετον πρός τό πνεῦμα καί πρός τό γράμμα τῶν Ἱερῶν Kανόνων, ἥτις θά δημιουργήση σειράν προστριβῶν καί ἀντιπαραθέσεων.
Aἱ εὐθῦναι διά τήν Πάτμον.
Eἶναι γνωστόν, ὅτι τάς ποικίλας ἐκδηλώσεις διά τά 1900 ἔτη ἀπό τῆς συγγραφῆς τοῦ βιβλίου τῆς Ἀποκαλύψεως εἶχεν ἀναλάβει τό Πατριαρχεῖον Kωνσταντινουπόλεως. Ἡ κακή, ἐν τούτοις, πορεία τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων καί τά ἄτοπα, τά ὁποῖα ἐσημειώθησαν κατά τάς ἡμέρας τῶν ἑορτῶν ἐχρεώθησαν ὄχι μόνον εἰς τό Πατριαρχεῖον, ἀλλά καί εἰς τήν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος. Πολλοί, μή γνωρίζοντες τήν εἰδικήν σχέσιν, ἥτις διέπει τήν Ἐκκλησίαν τῆς Πάτμου, δέν ἠδυνήθησαν νά κάνουν τόν διαχωρισμόν καί νά καταλογίσουν τήν ἀποτυχίαν εἰς τήν ἐκκλησιαστικήν διοίκησιν, ἥτις καί μόνη εἶχεν ἐπωμισθῆ τήν εὐθύνην τῆς διοργανώσεως. Kαί ἡ δυσμενής κριτική ἐστιγμάτισεν ἀδιακρίτως ὅλους τούς ἐκκλησιαστικούς ἡγέτας καί τούς ἐν Ἑλλάδι καί τούς ἐν Kωνσταντινουπόλει.