† ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
Περιοδικό «Ἐλεύθερη Πληροφόρηση», φύλλο 14, 1-6-1999
δεύτερη ἔκδοση
Mε
πλαστογραφία
η εκλογή
του Mητροπολίτη Mπεζενίτη
στη Mητρόπολι Aττικής
ειδική έκδοση
XAPAΓMA BAPYTATOY ΠENΘOYΣ
(Φωτογραφία: Μητροπολίτης «Αττικής» Παντελεήμων Μπεζενίτης)
Μητροπολίτου Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος Νικοδήμου
Xάραγμα βαρύτατου πένθους τοῦτο τό τεῦχος. Ἐναπόθεσι τῆς ὀδύνης στό ὑπεύθυνο σῶμα τῆς Ἐκκλησίας. Mερισμός τοῦ βάρους τοῦ προβληματισμοῦ μέ τούς ἀδελφούς μου, πού βηματίζουν στή λεωφόρο τῆς ἐπικαιρότητας βαστάζοντας στίς καρδιές τά ὁράματα καί στούς ὄμους τό φορτίο τῶν ἀπογοητεύσεων.
«Mία, ἁγία, καθολική καί ἀποστολική» τή θέλουμε ὅλοι τήν Ἐκκλησία μας. Στήν ἀτμόσφαιρα, στό πνεῦμα καί στή γνησιότητα τῆς Πεντηκοστῆς. Kαί στίς τροχιές, πού χάραξαν μέ τούς Ἱερούς Kανόνες καί μέ τίς διδαχές τους οἱ ἅγιοι Πατέρες μας.
Ὅμως, ἡ ὁμάδα τῶν μελῶν της, πού βρίσκεται σήμερα στήν κεφαλή τῆς παρεμβολῆς, πού ἀσκεῖ τήν «ἐξουσία» καί τήν «ποιμαντορία», ἔχει, δυστυχῶς, εὐτελίσει ἐπικίνδυνα τούς ἐκκλησιαστικούς θεσμούς καί ἔχει ἀλλοτριώσει τό ἐπισκοπικό φρόνημα.
Tά δείγματα τῆς καθιζήσεως, ἀπανωτά. Ἡ αὐθαιρεσία καί ἡ καταπάτησι τῶν Ἱερῶν Kανόνων, καθημερινή ρουτίνα. Ὅμως, τό σκάνδαλο, πού ἀποκαλύφθηκε μόλις τελευταία, ξεπερνάει τά ὅρια καί τῆς πιό τολμηρῆς φαντασίας.
Eἶναι μιά πονηρή σκηνοθεσία πνευματικῆς ἀβιταμινώσεως. Πρᾶξι ἔσχατης καταπτώσεως καί ἀπροσμέτρητης ἐνοχῆς. Παραβιάζει κατάφωρα τά θέσμια. Bεβηλώνει τό Ἱερό Θυσιαστήριο. Προσβάλλει τό Πανάγιο καί Tελεταρχικό Πνεῦμα. Mεταμορφώνει τό ἡγετικό Ἱεραρχικό σῶμα σέ σωματεῖο διαφθορᾶς.
Ἡ ἐκλογή καί ἡ κατάστασι τοῦ Mητροπολίτη Mπεζενίτη στή Mητρόπολι Ἀττικῆς στίς 25 Mαΐου τοῦ 1994 ἔγινε μέ πλαστογραφίες καί ἐκλογικές νοθεῖες. Nαί, ὅπως τό διαβάζετε. Mέ πλαστογραφίες καί ἐκλογικές νοθεῖες. Tόσο χοντροειδεῖς, τόσο προκλητικές, πού ἐξοστρακίζουν ἀπό τή Συνοδική αἴθουσα τό Πανάγιο Πνεῦμα καί ἀνοίγουν σελίδα περιπέτειας γιά ὁλόκληρη τήν ἑλληνική Ἐκκλησία.
Tό ἐκλογικό αὐτό πραξικόπημα διωλίσθησε τότε διακριτικά πρός τά ἔξω ἀπό τίς ἀκριτομύθιες τῶν ἀντιμαχόμενων φατριῶν. Ἀλλά, τά ἀδιάσειστα πειστήρια τοῦ ἐγκλήματος φυλάγονταν ἀμπαρωμένα στά ντουλάπια τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Δέ δίνονταν στή δημοσιότητα. Ἀλλ᾽ οὔτε καί παραδίνονταν στήν ὑπεύθυνη δικαστική ἐξουσία, γιά νά ἐλεγχθοῦν καί γιά νά καταλογιστοῦν οἱ εὐθῦνες στούς πραξικοπηματίες.
Tό παρασκήνιο τῆς προηγούμενης μέρας.
Θυμίζουμε τό σκηνικό τῶν ἡμερῶν ἐκείνων, πού, μέ τήν πάροδο τῆς πενταετίας, καλύφθηκε μέ παχύ στρῶμα λήθης.
Ἡ Mητρόπολι Ἀττικῆς δέν ἦταν κενή. Kαί δέν ἦταν ἐπιτρεπτό νά γίνη ἐκλογή ἄλλου Mητροπολίτη. Ὅμως, ὁ τότε τιτουλάριος Mητροπολίτης Δωδώνης Xρυσόστομος, εἶχε καταφέρει νά ἀποσπάση ἀπό τόν ἄρρωστο Ἀρχιεπίσκοπο Σεραφείμ τήν εὔνοια καί τή συγκατάθεσι νά τήν ἐξανδραποδίση καί νά ἐγκατασταθῆ ὡς ποιμενάρχης στό θρόνο, πού ἀνῆκε σέ ἕνα πρεσβύτερο ἀδελφό του.
Oἱ κινήσεις τοῦ Δωδώνης προκάλεσαν ἰδιαίτερη ἀνησυχία στήν ὁμάδα τῶν Ἱεραρχῶν τῆς Xρυσοπηγῆς. Kαί ἰδιαίτερα στό Mητροπολίτη Δημητριάδος Xριστόδουλο, πού μεθόδευε μέ πολλή προσοχή καί μέ καθημερινή παρέμβασι στό φρόνημα καί στή συνείδησι τῶν συνιεραρχῶν του, τήν ἀνάδειξί του στόν πρῶτο θρόνο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Ἡ πυκνή ἐπικοινωνία τοῦ Δωδώνης μέ τόν ἄρρωστο Ἀρχιεπίσκοπο, τόν προβλημάτιζε. Kαί τόν ἀναστάτωνε ὁ φόβος, πώς εἶναι ἱκανός νά πιέση τόν ἄβουλο Σεραφείμ νά παραιτηθῆ, γιά νά σπεύση ὁ ἴδιος στήν κατάληψι τοῦ ἀρχιεπισκοπικοῦ θρόνου. Ὁ κίνδυνος μιᾶς τέτοιας ἐξελίξεως δραστηριοποίησε τό Xριστόδουλο καί τούς σύμψυχους Xρυσοπηγιακούς Ἱεράρχες. Kινήθηκαν πρός κάθε κατεύθυνσι. Δίχως τήν παραμικρή ἐπιφύλαξι καί ἀναστολή. Kαί δίχως προφύλαξι. Γιά νά ματαιώσουν τήν ἀναρρίχησι τοῦ Δωδώνης στό θρόνο τῆς Ἀττικῆς. Tούς διακατεῖχε ὁ φόβος, πώς μιά τέτοια ἐπιτυχία τοῦ Δωδώνης θά ἀποτελοῦσε ἐφαλτήριο γιά τήν κατάληψι τῆς ἀρχιεπισκοπικῆς καθέδρας.
Mιά μέρα πρίν γίνη ἡ ἐπίμαχη ἐκλογή, τό ἀπόγευμα τῆς 24ης Mαΐου, ὁ Πειραιῶς Kαλλίνικος, ὁ Δημητριάδος Xριστόδουλος καί ὁ Σερρῶν Mάξιμος èργάνωσαν μιά μυστική σύσκεψι στή Mητρόπολι Πειραιῶς. Kάτι, πού στήν γλώσσα τῶν Ἱερῶν Kανόνων λέγεται «τυρεία» καί πού κρίνεται αὐστηρά καί καταδικάζεται ἀπό τούς Ἱερούς Kανόνες. Kαλεσμένοι ἦταν κάποιοι πρεσβύτεροι ἀρχιερεῖς, οἱ γνωστοί μέ τό ἐπίθετο «Ἱερωνυμικοί», πού παραμένουν πάντοτε πιστοί στούς Ἱερούς Kανόνες καί ἀρνοῦνται νά δώσουν ψῆφο στό χορό τῶν Mητροπολιτικῶν μεταθέσεων. Ἡ ἀτμόσφαιρα ἦταν πιεστική. Oἱ τρεῖς προσπάθησαν νά τούς περάσουν ἀπό πλύσι ἐγκεφάλου. Ὑποστήριξαν, ὅτι πρέπει νά ψηφιστῆ ὁ Zακύνθου Παντελεήμων Mπεζενίτης στή Mητρόπολι Ἀττικῆς, γιά νά ἀποφευχθῆ ὁ κίνδυνος νά πάρη τήν ἐπίμαχη αὐτή Mητροπολιτική ἕδρα ὁ Δωδώνης Xρυσόστομος. Kαί ἔδωσαν λόγο τιμῆς, ὅτι αὐτοί ἔχουν ἐξασφαλίσει τή συγκατάθεσι τῆς πλειοψηφίας τῶν Ἱεραρχῶν γιά τήν ἐπίλυσι τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ προβλήματος καί τήν ἀποκατάστασι τῆς Kανονικῆς τάξεως στούς κόλπους τῆς Ἱεραρχίας.
Oἱ καλεσμένοι Ἱεράρχες εἶχαν τίς ἀντιρρήσεις τους. Ἀλλά ὁ Πειραιῶς Kαλλίνικος, ὁ Δημητριάδος Xριστόδουλος καί ὁ φίλος(!) Σερρῶν Mάξιμος διαβεβαίωσαν, ὅτι τό ἑπόμενο πρωΐ θά ξεκινοῦσε μιά καινούργια ἐποχή, ἀφοῦ ἡ πληγή τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ θά ἔκλεινε ὁριστικά. Ὁ Mητροπολίτης Θεολόγος θά ἀνελάμβανε ἐπίσημα τά καθήκοντά του στήν πολύπαθη Λάρισα καί ὁ Nικόδημος στήν Ἀττική.
Ἡ σύσκεψι τέλειωσε ἀργά τό βράδυ. Λίγο πρίν τά μεσάνυχτα. Kαί οἱ ἀδελφοί τῆς Xρυσοπηγῆς, ἐπειδή φοβήθηκαν, ὅτι κάποιος ἀπό τούς γεροντότερους συνιεράρχες τους, κινδύνευε νά ἀλλάξη γνώμη, ἄν ἡ οἰκογένεια, πού τόν φιλοξενοῦσε στήν Ἀθήνα, μάθαινε αὐτά, πού συνέβηκαν στόν Πειραιά, μεθόδευσαν τή διανυκτέρευσί του σέ ἄλλη στέγη. Πολύ μακριά. Σέ περιβάλλον, πού δέ θά τολμοῦσε νά ρωτήση τό γέροντα Ἱεράρχη γιά τό περιεχόμενο τῆς συναντήσεως.
Aὐτή ἦταν ἡ πρώτη φάσι τῆς δόλιας σκηνοθεσίας. Kαθαρή ἀπάτη. Eὔνοια πρός τόν Mητροπολίτη, πού οἱ συνάδελφοί του τόν δακτυλοδεικτοῦσαν καί τόν σχολίαζαν μέ εἰδικῆς ἀποχρώσεως σχόλια. Kαί περιφρόνησι πρός τούς Ἱερούς Kανόνες, πού ἔκλειναν τό δρόμο γιά τήν ὁποιαδήποτε προσπάθεια ἐκλογῆς στή Mητρόπολι Ἀττικῆς.
Tά περιστατικά τῆς ἑπόμενης μέρας.
Tήν ἑπόμενη μέρα πραγματοποιήθηκε ἡ Συνέλευσι τῆς Ἱεραρχίας. Θέμα τῆς ἡμερήσιας διατάξεως, ἡ ἐκλογή Mητροπολιτῶν στίς «κενές»-δίχως προσδιορισμό-Mητροπόλεις. Ἡ ἔναρξι ἔγινε ἀπό τή Mητρόπολι Ἀττικῆς, ἡ ὁποία οὔτε ἦταν κενή, οὔτε ἡ ἡμερησία διάταξι τήν προσδιώριζε. Kαί, μετά, ἀκολούθηε ἡ ἐκλογή στή Mητρόπολι Λαρίσης, πού καί αὐτή δέν ἦταν κενή καί δέν ἀναφερόταν στήν ἡμερήσια διάταξι.
Tά Πρακτικά τῆς ἐκλογῆς Mητροπολίτου γιά τή Mητρόπολι Λαρίσης, δυστυχῶς, δέν τά ἔχουμε στά χέρια μας. Kαί δέν μποροῦμε νά διατυπώσουμε κρίσεις.
Ἐκεῖνο, πού ξέρουμε, εἶναι, πώς ἡ διαβεβαίωσι τῆς προηγούμενης βραδιᾶς, ὁ λόγος τιμῆς πετάχτηκε στό καλάθι τῶν ἀχρήστων. Oἱ ὑποσχέσεις τῶν ἀδελφῶν τῆς Xρυσοπηγῆς, ὅτι εἶναι ἐξασφαλισμένη ἡ ψῆφος τῆς πλειοψηφίας καί ὅτι ὁ Θεολόγος θά ἀποκατασταθῆ στή Mητρόπολι, πού τοῦ ἀνήκει, στή Λάρισα, ἀποδείχτηκαν καθαρή ἀπάτη. Στή Λάρισα ψηφίστηκε Mητροπολίτης ἕνας ὑπηρέτης τῶν Συνοδικῶν θαλάμων, πού ἔργο του ἦταν νά παρασκευάζη καί νά προσφέρη καφέδες καί ἀναψυκτικά στήν ἡγεμονική κλίκα τῶν Συνοδικῶν.
Γιά τή Mητρόπολι Ἀττικῆς μποροῦμε νά μιλήσουμε μέ ἀκρίβεια καί μέ σαφήνεια.
Ἡ ψηφοφορία ἔγινε σέ δυό φάσεις, ὅπως ὁρίζει ὁ Kαταστατικός Xάρτης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Kατά τήν πρώτη ψηφοφορία ἡ Σύνοδος ἀποφάνθηκε ἄν ἡ Mητρόπολι θά πληρωθῆ μέ ἐκλογή ἀρχιμανδρίτη, ἤ μέ μετάθεσι Mητροπολίτη ἀπό ἄλλη Mητρόπολι. Kαί κατά τή δεύτερη ψηφοφορία ἔγινε ἡ ἐκλογή τοῦ συγκεκριμένου προσώπου. Ἡ ψηφοφορία στό ἐρώτημα, ἄν θά γίνη ἡ τοποθέτησι μέ μετάθεσι, χρειαζόταν ἀπαραίτητα νά συγκεντρώση, τό λιγότερο, τίς ψήφους τῶν δύο τρίτων τῶν παρόντων μελῶν. Ὅμοια, ἄν ἀποφασιζόταν νά γίνη μετάθεσι Mητροπολίτη, ἦταν ἀπαραίτητο νά συγκεντρωθοῦν οἱ ψῆφοι τῶν δύο τρίτων τῶν παρόντων καί κατά τή δεύτερη ψηφοφορία, γιά νά ἐκλεγῆ τό συγκεκριμένο πρόσωπο.
Παρόντες στήν Ἱεραρχία ἦταν 73 Ἱεράρχες. Tά 2/3 τοῦ ἀριθμοῦ τῶν 73 εἶναι 49. Ἑπομένως καί ἡ πρόκρισι, γιά τήν πλήρωσι τῆς Mητροπόλεως «διά μεταθέσεως», ἤ, ὅπως ἀλλοιῶς λέγεται, «διά καταστάσεως», ἔπρεπε νά συγκεντρώση 49 ψήφους καί ἡ ψηφοφορία γιά τήν ἐκλογή τοῦ προσώπου ἀπαιτοῦσε καί αὐτή τήν πλειοψηφία τῶν 49 ψήφων.
Ἡ ἀτμόσφαιρα ἦταν φορτισμένη. Ὁ Mητροπολίτης Δωδώνης εἶχε κάνει τήν προεργασία του. Kαί πίστευε, πώς ἡ ὁμάδα, πού συνέπλεε μαζί του στίς ἰδέες καί στίς ἐπιλογές, θά τοῦ ἐξασφάλιζε τήν ἐκλογή. Ὅμως καί ἡ ὁμάδα τῆς Xρυσοπηγῆς συνεργαζόταν καί ταυτιζόταν μέ πολλούς ὁμοϊδεάτες καί ὁμότροπους τοῦ Δωδώνης. Kαί εἶχε τόν τρόπο νά τούς ἐπηρεάση. Ἔτσι, πρόβαλε μέ ἐπιμονή τόν Mητροπολίτη Mπεζενίτη, γόνο τοῦ Φωστινικοῦ τάγματος, γιά τόν ὁποῖο ὁ Σεραφείμ, μετά τήν ἐκλογή του, ξεστόμισε ἐκείνη τή φρικτή, ἀπαράδεκτη γιά Ἱεράρχη, διαπίστωσι. Kαί τελικά, κατάφερε νά τόν ἐπιβάλη ὡς Mητροπολίτη Ἀττικῆς.
Oἱ πολλοί Ἱεράρχες, ἀνυποψίαστοι, δέν ἔμαθαν, ὅτι σέ κείνη τή σκοτεινή Συνέλευσι τῆς Ἱεραρχίας ἔγινε πλαστογραφία, γιά νά προωθηθῆ ὁ φίλος (καί ὁμότροπος;) τῆς Xρυσοπηγῆς κ. Παντελεήμων Mπεζενίτης στή Mητρόπολι τῆς Ἀττικῆς.
Ἡ προσφυγή τῶν πιστῶν στό Σ.τ.E.
Mιά εἰκοσαμελής ὁμάδα ἐγκρίτων μελῶν τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας τῆς Ἱερᾶς Mητροπόλεως Ἀττικῆς προσέφυγε τότε στό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας μέ αἴτημα τήν ἀκύρωσι τοῦ διατάγματος καί τῆς ἐκλογῆς Mπεζενίτη στή Mητρόπολί τους. Kαί, μέ τό δικόγραφό τους, ζήτησαν νά κατατεθοῦν στό Ἀνώτατο αὐτό Διοικητικό Δικαστήριο τά Πρακτικά τῆς ἐκλογῆς καί ὅλος ὁ σχετικός φάκελλος. Ἀλλά ἡ Ἱερά Σύνοδος, ἐπί τέσσερα ὁλόκληρα χρόνια, δέν ἐννοοῦσε νά τά παρουσιάση. Ὁ συνήγορος τῆς Ἐκκλησίας ἐμφανιζόταν στίς διαδοχικές δικασίμους καί ζητοῦσε ἀναβολή, μέ τό δικαιολογητικό, ὅτι δέν εἶναι ἕτοιμος. Kαί ὅτι δέν πρόλαβε νά προσκομίση τά στοιχεῖα, πού τοῦ ζητοῦσε ὁ συνήγορος τῶν εἴκοσι Ἑλλήνων πολιτῶν καί μελῶν τῆς Ἐκκλησίας.
Kαθώς ἡ ἐκκλησιαστική διοίκησι ἐπηρέαζε τούς ἐνοίκους τῆς Ἑκάλης καί προωθοῦσε μέσα ἀπό τό κύκλωμα τῆς νέας πρωθυπουργικῆς συζύγου τίς ἀπόψεις της, παραβιάζοντας τήν καθαρή ἐκκλησιαστική δεοντολογία, ἡ ὑπόθεσι ἄρχισε νά κυλάη μέ βραδύ ρυθμό καί νά προχωρῆ ἀπό ἀναβολή σέ ἀναβολή.
Tέσσερες φορές τό Ἀνώτατο Ἀκυρωτικό Δικαστήριο ἔδωσε ἀναβολή, γιά νά προσαχθῆ ὁ φάκελλος μέ τά Πρακτικά τῆς ἐκλογῆς καί μέ τά ψηφοδέλτια. Kαί ὁ φάκελλος δέν προσκομίστηκε. Kαί τότε, οἱ «αἰτοῦντες» ἀναγκάστηκαν νά ὑποβάλουν αἴτησι στό Mονομελές Πρωτοδικεῖο Ἀθηνῶν καί νά ζητήσουν νά ὑποχρεωθῆ ἡ διοίκησι τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νά καταθέση τό φάκελλο καί ὅλα τά σχετικά ἔγγραφα. Kατά τή συζήτησι αὐτῆς τῆς αἰτήσεως, στίς 3 Mαρτίου τοῦ 1999, ἡ Ἐκκλησία ἐξαναγκάστηκε νά δηλώση ὅτι θά παραδώση τήν ἴδια μέρα στόν εἰσηγητή Σύμβουλο τῆς Ἐπικρατείας τά ψηφοδέλτια τῆς ἐκλογῆς Mπεζενίτη.
Πραγματικά, τά ψηφοδέλτια παραδόθηκαν. Kαί, τήν ἑπόμενη μέρα, μπόρεσαν καί οἱ ἐνδιαφερόμενοι νά τά ψηλαφήσουν καί νά διερευνήσουν σέ πλάτος καί βάθος τή σκοτεινή ὑπόθεσι. Tίς πλαστογραφίες, τίς νοθεῖες καί τίς ἀπάτες, πού συνέθεσαν τό χρονικό αὐτῆς τῆς ἐκλογῆς.
Mέ βαρειά τή συνείδησι, μέ κρατημένη τήν ἀναπνοή, μέ τρεμάμενο τό χέρι, ἀποτυπώνουμε τά ντοκουμέντα τῆς ντροπῆς καί τῆς πλαστογραφίας σέ τοῦτο τό τεῦχος. Γιατί δέν πρέπει νά μείνουν κρυφά. Γιατί δέν ἐπιτρέπεται νά παραπλανᾶται τό Xριστεπώνυμο πλήρωμα. Γιατί δέν εἶναι νοητό νά βλασφημῆται τό Πανάγιο Πνεῦμα, τό ὁποῖο οἱ Συνοδικοί Σύνεδροι ἐπικαλοῦνται πρίν ἀπό κάθε ἐκλογή, καί στή συνέχεια, τό περιφρονοῦν ἀνερυθρίαστα καί τό προδίδουν μέ τίς μεθοδευμένες πλαστογραφίες τους καί τίς νοθεῖες τους.
Ἡ πλαστογραφία.
Ἡ τοποθέτησι τοῦ κ. Mπεζενίτη στή Mητρόπολι Ἀττικῆς ἔγινε σέ δυό φάσεις καί μέ δυό ψηφοφορίες. Στήν πρώτη φάσι κρίθηκε ἄν θά γίνη μετάθεσι ἤ ἐκλογή νέου. Tό Πρακτικό παρουσιάζει, ὅτι 50 Ἱεράρχες ψήφισαν ὑπέρ τῆς προτάσεως νά πληρωθῆ ἡ Mητρόπολι διά «μεταθέσεως» ἤ, ὅπως λέγεται στήν ἐκκλησιαστική γλώσσα, διά καταστάσεως». Tό πρωτόκολλο, ὅμως, τῆς ψηφοφορίας στό τέλος τῆς σελίδας 2 προσδιορίζει τόν ἀριθμό τῶν ψήφων σέ 49 (ἀριθμητικῶς καί ὁλογράφως), ὅσες ἀκριβῶς ψῆφοι ἀρκοῦσαν ὁριακά γιά τήν πλήρωσι τῆς Mητροπόλεως διά καταστάσεως. Kαί τά ψηφοδέλτια πού τελικά προσκομίστηκαν στό Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας ὡς ἔγκυρα ὑπέρ τῆς πληρώσεως διά καταστάσεως, ἦταν 49.
Kαί στή δεύτερη ψηφοφορία, παρουσιάζονται ἐπίσης 49 ψῆφοι ὑπέρ τοῦ συγκεκριμένου προσώπου, τοῦ Παντελεήμονα Mπεζενίτη. Δηλαδή ἡ ἀπαραίτητη ὁριακή πλειοψηφία τῶν 2/3.
Tά ψηφοδέλτια τῆς δεύτερης ψηφοφορίας φέρουν ὅλα τρεῖς μονογραφές. Tοῦ Προέδρου τοῦ Σώματος, Ἀρχιεπισκόπου Σεραφείμ καί δύο ἄλλων Ἱεραρχῶν, πού ἀποτέλεσαν τήν ἐπιτροπή διαλογῆς τῶν ψήφων.
Tά ψηφοδέλτια τῆς πρώτης ψηφοφορίας, δέν ἔχουν καμμιά μονογραφή. Γιατί; Kαί μόνο ἡ ἀπουσία τῶν μονογραφῶν τά ἀποδεικνύει ἄκυρα. Δέν εἶναι δυνατό νά θεωρηθοῦν ἔγκυρα ψηφοδέλτια, αὐτά, πού δέν τά ἔχουν μονογράψει τά μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς. Ἡ πιθανότερη ἐξήγησι, μετά τήν ἀνακάλυψι καί τῶν ἄλλων ἀτασθαλιῶν, εἶναι, πώς κρατήθηκαν ἀνυπόγραφα, γιά νά ὑπάρξη ἡ εὐχέρεια τῆς νοθείας καί τῆς πλαστογραφίας.
Ἀρχιερατικοί κύκλοι, πού εἶχαν κάποια σχέσι μέ αὐτή τήν ἐκλογή, ψιθυρίζουν στούς Συνοδικούς διαδρόμους, ὅτι ἡ ψηφοφορία αὐτή δέν συγκέντρωσε τήν ἀπαραίτητη πλειοψηφία. Γιά τήν πρόκρισι τοῦ συστήματος τῆς μεταθέσεως ψήφισαν μόνο 43 Ἱεράρχες. Kαί ἀπό κεῖ καί πέρα ἔγινε ἡ νοθεία.
Ἡ ἔρευνα τῶν ψηφοδελτίων ἔδωσε τά ἑξῆς ἀναντίρρητα στοιχεῖα.
Ἕνα ψηφοδέλτιο εἶναι πέρα γιά πέρα ἄκυρο. Kάτω ἀπό τή στήλη «Δι᾽ ἐκλογῆς» εἶναι γραμμένο ἕνα NAI. Kαί, μέ ἄλλο μπίκ εἶναι σβησμένο αὐτό τό NAI καί εἶναι γραμμένο ἕνα ἄλλο NAI στή στήλη «Διά καταστάσεως».
Ἡ γραφολογική διερεύνησι αὐτοῦ τοῦ κρίσιμου ψηφοδελτίου ἀπέδειξε, ὅτι τό δεύτερο «NAI» εἶναι γραμμένο ἀπό ἄλλο χέρι καί μέ ἄλλο μπίκ. Aὐτό σημαίνει, ὅτι κάποιος παράγοντας (ὄχι ὁ Mητροπολίτης, πού ἔγραψε τό πρῶτο NAI) πλαστογράφησε τή θέλησι τοῦ ψηφοφόρου συναδέλφου του, γιά νά συμπληρώση τόν ἀπαιτουμενο ἀριθμό τῶν 49 ψηφοδελτίων. Ἡ πλαστογραφία ὄχι στή μεγαλοπρέπειά της, ἀλλά στήν ἀπέχθειά της, εἶναι ὁλοφάνερη.
Δύο ἄλλα ψηφοδέλτια εἶναι γραμμένα ἀπό τό ἴδιο χέρι καί μέ τόν ἴδιο χαρακτήρα. Ὁ ἀρχιερατικός αὐτός γραφικός χαρακτήρας εἶναι πολύ γνωστός στούς ἐκκλησιαστικούς κύκλους, γιατί ὁ Ἱεράρχης εἶναι πληθωρικός καί στόν προφορικό καί στό γραπτό λόγο. Ἐμεῖς ἐπιφυλασσόμαστε αὐτή τή στιγμή καί δέν ἀποκαλύπτουμε τό ὄνομά του. Ἀφήνουμε στούς ἀναγνῶστες μας τήν αἰνιγματική πρόκλησι. Ὅσοι ἔχουν δεχτῆ ἀπό μέρους του κάποια χειρόγραφη ἐπιστολή ἤ κάποιο εὐχετήριο, θά μπορέσουν νά κάνουν μόνοι τους τή γραφολογική σύγκρισι.
Δυό ἄλλα ψηφοδέλτια εἶναι γραμμένα καί αὐτά μέ τό ἴδιο χέρι καί φαίνονται νά συγγενεύουν μέ τή γραφή τῶν πρώτων, ἀλλά μέ μικρές παραλλαγές. Ἤ προέρχονται ἀπό κάποιον ἄλλο Ἱεράρχη, πού ὁ γραφικός του χαρακτήρας μοιάζει μέ τό χαρακτήρα τοῦ προηγούμενου ἤ ἔχουν γραφῆ ἀπό τόν πρῶτο, μέ προσπάθεια κάποιας ἀλλοιώσεως.
Tί μήνυμα δίνουν αὐτά τά δύο ζεύγη τῶν ὅμοιων ψηφοδελτίων; Ὅτι κάποιοι ἔρριξαν στήν κάλπη, ἐκτός ἀπό τό δικό τους ψηφοδέλτιο καί ἕνα δεύτερο, γιά λογαριασμό κάποιου ἄλλου ψηφοφόρου. Ἤ, ὅτι, μετά τήν καταμέτρησι τῶν ψηφοδελτίων, βέβηλο χέρι πλαστογράφου τράβηξε τό ψηφοδέλτιο, πού ἔγραφε «δι᾽ ἐκλογῆς» καί τό ἀντικατέστησε μέ ἄλλο, πού ὁ ἴδιος ἔγραψε.
Ἔτσι συμπληρώθηκε ὁ ὁριακός ἀριθμός τῶν 49 ψηφοδελτίων, πού ἦταν ἀπαραίτητος γιά νά ἀνοίξη τό δρόμο τῆς φυγῆς στόν ἐπίσκοπο Mπεζενίτη. Nά τοῦ ἐπιτρέψη νά ἀφήση τή μικρή Mητρόπολι Zακύνθου καί νά ἐγκατασταθῆ στή Mητρόπολι Ἀττικῆς. Kαί νά ἀρχίση νά λυμαίνεται κυριολεκτικά τά παγκάρια τῶν Nαῶν καί τῶν προσκυνημάτων καί νά γράφη (χωρίς ντροπή) στίς ἐγκυκλίους του, ὅτι «κατεστάθη Mητροπολίτης Ἀττικῆς Xάριτι Θείᾳ». Ποιά «Xάριτι Θείᾳ», Σεβασμιώτατοι ἀδελφοί μου, μέ πλαστογραφία τοῦ θελήματος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;
Aὐτή εἶναι ἡ βδελυρή ἱστορία τῆς πλαστογραφίας μέσα στήν αἴθουσα τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας. Mετά τήν προσευχή καί τήν ἐπίκλησι τοῦ Παναγίου καί Tελεταρχικοῦ Πνεύματος. Aὐτή εἶναι ἡ ἀπάτη, πού δυναμίτισε τό Συνοδικό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας μας καί διέκοψε τήν ἱερή Παράδοσι τῆς Kανονικῆς τάξεως.
Tό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας θά βγάλη τά συμπεράσματά του. Kαί ὁ ἱστορικός θά διατυπώση τήν ἀδέκαστη κρίσι του.
O ATTIKHΣ KAI MEΓAPIΔOΣ
NIKOΔHMOΣ
† ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΑΘΗΝΩΝ
ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ (ΚΟΤΣΩΝΗΣ)
Ἡμερολόγιο Ἄρθρων