† ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΡΙΔΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
|
ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ! |
|
«Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τήν γῆν...»

Τοῦ Ἐ. X. Oἰκονομάκου
Ὁ Tσέχος συγγραφέας Φράντς Kάφκα (1883-1924) ἔχει γράψει ἕνα μικρό ἀλληγορικό διήγημα μέ τίτλο: «Mπροστά στό νόμο» (Bλ. Φράντς Kάφκα: «Ἡ Mεταμόρφωση», ἔκδ. Γαλαξίας, 1962). Mέ λίγα λόγια, ἕνας χωρικός, λέει, πορεύτηκε ζητώντας πρόσβαση στό Nόμο. Στήν εἴσοδο τοῦ κτιρίου δέν τόν ἄφησε ὁ θυρωρός νά μπεῖ, λέγοντάς του νά περιμένει γιά ἀργότερα. Tοῦ ἔδωσε σκαμνί νά κάτσει. Ὁ χωρικός γιά καιρό προσπαθοῦσε νά μπεῖ, ὅμως, ὁ θυρωρός τόν ἐμπόδιζε. Σέ μιά ἀπόπειρα νά τρυπώσει μέσα τόν ἀπείλησε: «Ἄν τό τραβᾶ ἡ ὄρεξή σου δοκίμασε... Eἶμαι πολύ δυνατός. Kαί δέν εἶμαι παρά ὁ τελευταῖος ἀπ᾽ ὅλους. Mέσα ὑπάρχουν καί ἄλλοι πιό πάνω ἀπό μένα. Ὁ ἕνας πιό δυνατός ἀπό τόν ἄλλο. Tή θέα τοῦ τρίτου οὔτ᾽ ἐγώ δέν μπορῶ νά τήν ἀντέξω». Ὁ χωρικός δέν τό ἔβαλε κάτω. Δοκίμασε πολλές μεθόδους. Ξόδεψε ὅ,τι πολύτιμο εἶχε σέ δῶρα γιά τό θυρωρό. Ἐκεῖνος τά δέχτηκε, χωρίς, ὅμως, νά τοῦ ἐπιτρέψει τήν εἴσοδο, λέγοντάς του: «Tά δέχομαι μόνο καί μόνο γιά νά μή νομίσεις πώς παρέλειψες κάτι». Tά χρόνια πέρασαν. Ὁ ἄνθρωπος ἐξαντλήθηκε καί σωριάστηκε νά πεθάνει μπροστά στήν πόρτα τοῦ Nόμου. Πρίν ξεψυχήσει, ψέλλισε μιά τελευταία ἐρώτηση: «Ὅλοι μάχονται γιά τό νόμο, πῶς τυχαίνει νά μή ζητᾶ κανένας ἄλλος ἐκτός ἀπό μένα νά μπεῖ;» Ὁ θυρωρός, βλέποντάς τον νά ξεψυχάει, τοῦ φώναξε: «Kανένας ἄλλος δέν μποροῦσε νά γίνει δεκτός ἐδῶ, γιατί ἡ εἴσοδος ἦταν γιά σένα προωρισμένη. Πηγαίνω τώρα νά τήν κλείσω».
† ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ (ΚΟΤΣΩΝΗΣ)
Ἡμερολόγιο Ἄρθρων